dinsdag 29 augustus 2017

Boho quilt in dachshundiecrochet


Het zit zo: ik koop nooit méér dan drie of vier bolletjes wol van eenzelfde kleur/soort
Waarom?
Om te beginnen ken ik mezelf: als ik te veel met dezelfde wol moet handwerken, word ik dat beu
wegens te weinig afwisselend.
Met het vorige argument samenlopend: ik heb werkelijk niet het geduld om lang  met eenzelfde project bezig te zijn, minder wol betekent kleinere dekens , he?

En ten slotte handwerk ik zo veel dat ik het vertik om veel geld aan wol uit te geven,
dus verzamel ik heel veel via kringwinkel en rommelmarkten (maar dan zijn het nooit veel bollen van dezelfde kleur, zodoende...)


Nu ligt dit onafgewerkt deken hier al van in de lente en ondertussen zie ik het niet meer echt graag.
Tenminste niet graag genoeg om al de ontbrekende rode vierkanten nog bij te haken.
Zou het opvallen als ik het middenstuk van het deken in patchwork zou opvullen (genaaid in plaats van gehaakt) ?
Bonnie ziet het helemaal zitten.

Wat denken jullie?


Ik heb onlangs nog eens zoiets gedaan: half crochet, half stof en ça va nog wel.
(zie hieronder)
Het grote voordeel met een stuk stof erbij is dat het vooruit gaat-
en dat moet deze dagen nu binnenkort de lessen hervatten.


En als afsluiter een foto van al mijn grote (en te kleine ) dekens én ook
een stoeltje dat ik deze zomer heb bekleed
en een bloemenkussen dat ik naaide
en het paardje van ons mama
en een stukje Bonnie:


21 opmerkingen:

  1. Ik vind de een nog mooier dan de ander. Zo creatief, leuk om op je blog weer stukjes te lezen,fijn dat je terug bent.
    Chrisx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist mooi en origineel; de combinatie van haakwerk en stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe je het ook doet, het zal er altijd helemaal dachshundie uitzien. Geen idee hoe je dat telkens weer klaarspeelt :) .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou voor stof kiezen! Dat gaat lekker vooruit als het snel moet gaan, maar haast en spoed zijn zelden goed
    Hè wat een mooie kastje, past helemaal in uw interieur. Het paardje onder de stolp is om de koesteren het staat daar perfect
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja prachtig de combinatie van wolletje en stof! Als jij zelf iets bij elkaar zoekt vind ik het eigenlijk altijd mooi en spannend.in een van de quilt boeken die ik las stond : maak je quilts met stoffen en materialen die jij leuk vind en verzameld hebt zodat niemand ze na kan maken! Dat vind ik wel leuk om te onthouden toch? Past goed bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Annemieke,
      ha, mij namaken is inderdaad niet evident.
      Ik zou het graag eens zien, een dachshundie replica :)

      Verwijderen
  6. Tada, mijn bloggerprobleem is eindelijk opgelost, ik kan er weer op.
    Haha, niet lang aan 1 stuk kunnen werken, dat heb ik nou ook zie ! Er liggen hier ook nog een stuk of wat quiltjes af te werken.
    Nee hoor, gaat niet opvallen als jij daar wat stofjes tussen naait. Hoe origineel gaat dat niet zijn ! Beter zo, dan hem helemaal niet meer af te werken. Ben jij ook zo zot van 'stapeltjes' ? Da's bij mij al bijna de reden waarom ik ze maak :-) Dat heeft iets, vind ik.
    Dikke knuffel aan Bonnie ! Wat heeft ze daar in het oog ? Iets heel intrigerends, blijkbaar. Was dat die muis die ze voor jou gevangen heeft ? En oh, hoe leuk, dat paardje ! Wat staat ie daar mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He An, kijk, de afvalligen (waaronder ook ikzelf) keren naar de stal terug.
      En ja, ik ben voor stapels. En voor veel (overdaad) voor alles. Maar ik zal nog lang mogen handwerken om evenveel quilts te verzamelen als jij. :)

      Verwijderen
  7. Go go go sweetie ! Steek daar alles tussen wat je wil, zolang je het zelf schoon vindt vinden waarschijnlijk alle dachshundieadepten het top !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "ça va nog wel"? Die quilt met dat zwart en die stoffenrand is het schoonst wat ik in tijden heb gezien! Hoe kom je er op om dat zo met die prachtige stoffen te combineren? Je haakwerk getuigt ook weer van een eigen Dachshundstijl. Zo schoon jong! Moest je hem ooit beu zijn en hem zelfs niet meer "ça va nog wel" vinden, je hebt mijn adres hé! ;-)
    Doen met die stofkes! Helemaal jij! En heb je die bloemekes er weer op geborduurd? Super schoon. Ik ben helemaal fan.
    En amaai... 2 blogposts in een goei week? Je bent echt van plan om weer meer te bloggen? En Mandarieneke ook al... de Misteria Lane is weer bijna compleet in Blogland. Yeuhhh!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig kleed! En hoe leuk al die dekens samen op een stoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh prachtig!!!! Ja, doe er maar wat stof tussen, is juist héél mooi! Ik ga meteen even terugscrollen naar je foto's, het is allemaal zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n mooie gehaakte stapel. Hoi Brigitte wat fijn dat je er weer bent. Ik heb je gemist. Je hebt wel veel droevige gebeurtenissen achter de rug. De deken wordt prachtig zoals altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat word helemaal Dachshundies als je er stof tussen doet. En dan is het goed en mooi! Jij zei bij mij dat je vond dat ik zulke regelmatige steken haakte, dank voor het compliment. Ondertussen ben ik begonnen met een huisje breien en zoek ik steeds de foto's van de cottage's erbij die jij maakte voor de dames. Ik vind ze zo mooi dat is een beetje bij je afkijk hoe jij dat ook al weer deed. En zo hoop ik een Esther/Pippa huisje met een ietsiepietsie Dachshundie te creëren. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. My goodness, it's all so beautiful, Brigitte!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk! Wat je allemaal gemaakt hebt deze zomer ziet er prachtig uit. Geniaal opgelost grote halen maken met stof dan is het tenminste wél klaar. Blij weer zoveel van je te zien en te lezen. Liefs Ingrid-Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gave kleurencombi's, past zo in een ouderwetse gypsy wagen! Heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kijk er naar uit om te zien hoe je hem afwerkt met stof. Gewoon doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een prachtige kleurenverzameling ligt er daar op je stoeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zie opeens dat je weer blogt dus ff aan bijlezen ,wat een prachtige hhaak werken zie ik meteen langs komen ,heb je gemist ,fijn dat je er weer bent ,een grote bron van inspiratie ,lieve groet marloeskreatief.
    Hoop dat alles goed gaat bij je

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...